dear followers :)

Jun 1, 2011

syukur masih ada waktu !!,,.


ha,.tertanya-tanya tak knpa i letak tajuk tu harini??..

actually i don't know why i want to share this true story for all the readers but i think it's important just for remind .. supaya kita smua brsyukur dgn setiap zarah2 oksigen yang masuk dlm rongga pernafasan kita stiap saat. sbb kita kne ingat., jika kita tidak menghiraukan atau tidak langsung mensyukuri nikmat Allah ini,. masih ada org yg sgt2 memerlukan dan sgt2 mensyukuri nikmat Allah ini. namun mungkin Allah takdirkan zarah2 oksigen itu bukan untuknya lagi.. JADI..BERSYUKURLAH !!..

smlm mak aku balik dr kerja.. terus2 cerita psl kejadian kt office dy... ceritanya bermula apabila.............

suddenly, kwn mak aku ni dpt call from hospital mengatakan anak dy perlu d'bawa segera ke hospital utk rawatan.. do u know why?.. because kanser dlm bdn anak dy start to growing back.. kanser rahim.. anak dy dr tahun lepas da mnjalani rawatan. bulan 2 or 3 thun ni doktor kata da sembuh da pon.. kesian sgt kat mak dy.. hati ibu mana yang tidak sedih melihat anaknya menderita.. tahun lepas anak dy kena kimo segala.. rambut gugur.. sekolah x pergi.. study tercampak jauh..kesian sgt..tp tu la. ujian Allah.. dan aku masih ingat kata2 ustazah suriyani, katanya.. Allah tidak akan menguji hambaNya tanpa menyertakan kesenangan itu lebih daripada kesusahan.. maksudnya, di setiap ujian dan kesusahan yang Allah berikan, pasti kemudahan itu lebih banyak daripada kesusahan.. cuma manusia apabila sedih dan ditimpa kesusahan, manusia tidak akan dpt brfikiran positif dan sentiasa cenderung berfikiran negatif.. tapi itulah manusia.. aku juga manusia..sama je..


nak tau umur dy brpa???... ha.. she is just 17 years old.. same like me.. tapi bezanya antara aku dan dia?.. aku masih diberikan kesihatan wlaupun aku ada penyakit aku sendiri but kalo nak d'bndingkan aku dan dia, dia terpaksa berperang dgn penyakit dan ujian yang sgt berat.. kalo aku d'tmpt dia??.. wallahualam.. aku tak dpt nak byg mcmana la keadaan aku..

so, i think.. today, mak dy nak bawak dy g check up at hospital.. mesti dia sedih kan?.. aku tak tau kenapa, aku pon sedih.. sedangkan aku langsung xrpt dgn dy.. jumpa pon bbrpa kali je.. so, nothing i can do.. i just can pray for the best.. and i hope , u will be ok my dear..

take care;)..


No comments: