dear followers :)

Dec 19, 2010

aku perlukan seseorang dalam hidupku..

aku xtahu apa yang xkena dgn hidup aku kblakangan ni,.aku xtahu dr mna ak dpt prsaan ni..sifat ni..aku xnak salahkan ssiapa atas prubahan dlm diri aku..tp jujur aku rasa semua ini berpunca dari seseorang yg sntiasa dkt dgn aku..aku sntiasa melihat apa yg dilakukannya setiap hari..kemarahannya..panas barannya..sifat tidak sabar..tidak boleh ditegur..smuanya!!!..dan aku rasa aku memungut sesuatu yang tidak elok dalam dirinya..aku smkin jauh dari landasan..aku mengaku...yaAllah, aku perlukan seseorang utk kembalikan aku ke landasan..di setiap langkahku, aku takut akan terjatuh..sbb aku takut aku xmmpu utk bangkit kembali..aku punya keinginan utk berubah..tapi dalam setiap keinginan itu muncul ingatan aku tntg dosa besar yg pernah aku lakukan..yang membuatkan aku fikir aku xmampu untuk mengubah hidupku..mmbuatkan aku xmmpu untuk kembali kepada yg Esa..aku sering dibelenggu dgn dosa itu..aku buntu...dan dalam kekeliruan ini muncul ingatan aku kepada seorang yang amat aku sayangi..dialah contoh utkku..dialah sahabat buatku..dialah yang menceriakan hari2 ku..nmun,kini dia semakin jauh..d'saat aku terlalu memerlukannya sebagai pedomanku.sbg penunjuk arahku..dia smakin jauh meninggalkan aku dibelakang..dan terus menuju mendekatkan dirinya dgn yang Maha Esa..namun aku disini tetap tergapai gapai mencari arah yang benar..Ya Allah, aku benar2 perlukan seseorang yang benar2 jujur dgnku..yang benar2 mmhami aku..yang akan sentiasa mendengar segala luahanku..Ya Allah, aku meminta padaMu Ya Allah, hadirlah insan ini..buatku..

No comments: